poniedziałek, 3 czerwca 2013

Mieszkanie w Chorzowie

 Chciałam dzisiaj pokazać komputerowe aranżacje wnętrza pewnego mieszkania w Chorzowie. Moim zadaniem było przearanżowanie salonu, sypialni, pokoju dziecięcego i przedpokoju. W salonie trzeba było "uspokoić" troszkę wnętrze, ponieważ wszystkiego było zbyt dużo, a niektóre meble, jak stół z krzesłami stał jakby w przypadkowym miejscu, wciśnięty w kąt i tak naprawdę nie korzystano z niego. Sypialnię i pokój dziecięcy na życzenie klientów należało zamienić miejscami i na nowo zaplanować. Projekt bardzo ciekawy a właściciele młodzi i sympatyczni.
Tak salon wyglądał przed propozycjami:
 

   
 
Tutaj moje propozycje:
Zdjęcie pierwsze i drugie przedstawia aranżację, w której częściowo została wykorzystana istniejąca zabudowa, stół znalazł swoje miejsce przy gładkim pasie na ścianie z cegiełkami. Pas został wyciągnięty na sufit, tym samym jeszcze bardziej zaznaczyłam miejsce ze stołem. Nad stołem przewidziałam dwie lampy wiszące. Telewizor zaproponowałam na ścianie głównej, dzięki temu będzie on również widoczny z aneksu kuchennego. W wariancie I zaproponowałam wysoką biblioteczkę, która pomieści wszystkie książki.
 
Wariant I:  Proponowane kolory na ścianie głównej to szary i zielony bardzo stonowany, pozostałe ściany w złamanej bieli.
 
Wariant II: Proponowany kolor na ścianie głównej to ciemny, czekoladowy brąz, pozostałe ściany
w odcieniu bieli, na pasie przy stole również biel i szablon malarski lub naklejka, w kolorze ciemnej zieleni, zielone są również dodatki ( lampy, poduchy na krzesłach, wazony itp.). Na ścianie ceglanej - niska biblioteczka. Ściana z cegłą została podświetlona z góry ledami, ukrytymi za panelem z płyty karton gips. W tej wersji pas zza stołu nie "wychodzi" na sufit. Na suficie przewidziana jest zabudowa ciągnąca się symetrycznie od aneksu kuchennego, w nim umieszczone są oczka oświetleniowe. Nad stołem znajduje się pojedyncza lampa, przy kanapie również jest miejsce na lampę stojącą.    

 
Wariant III: Kolor pomarańczowy widoczny w dodatkach oraz we wnęce za telewizorem, na pozostałych ścianach - delikatny beż. Zlikwidowana została zabudowa między oknami, w to miejsce zostaną zawieszone zasłony, które ocieplą wnętrze. Panel nad cegiełkami poprowadzony jest dookoła salonu aż do okien, tak żeby ukrywał szynę z żabkami. Nad oknami za panelem również przewidziane jest oświetlenie. Na gładkim pasie przy stole naklejka bądź szablon w kolorze grafitowym, na ścianie obok, grafiki dzieci w ołówku.

 
Wariant IV: W bardzo uspokajającej zieleni, dodatki w ciemnym brązie, półki w odcieniu bieli, rozmieszczone niesymetrycznie, na ścianie naklejka delikatnej gałęzi z listkami w kolorze czarnym, na ścianie obok, biało czarne fotografie. Całość bardzo subtelna i wyciszająca.   

 
Poniżej pokażę propozycje na sypialnię:
Wariant I; układ zaproponowany przeze mnie, Na ścianie za łóżkiem zabudowa karton gips podświetlona od spodu, na niej szablony malarskie lub naklejki, cała ściana szara, rozjaśniona oświetleniem umieszczonym pod zabudową. Dodatki w kolorze oliwkowej zieleni. Niewidoczna ściana na wprost łóżka zabudowana jest szafą na całej długości.  

Wariant II: układ proponowany przeze mnie. Łóżko jest wysunięte do przodu, za łóżkiem znalazło się miejsce na garderobę, oddzieloną od sypialni zabudową karton gips z przesuwnymi drzwiami, co widać na zdjęciu poniżej w widoku z góry. Na przesuwnych drzwiach znajdują się lustra, po to, żeby przy zasuniętej garderobie powiększały sypialnię. Proponowałam również rozwiązanie bez drzwi przesuwnych oddzielających sypialnię od garderoby, ale wówczas lustra musiałyby być na widocznych po bokach drzwiach szafy w garderobie.


 
Wariant III: układ szaf proponowany przez inwestorów. Kolory ścian w beżu, dodatki granatowe. Na ścianie na wprost łóżka przewidziany został telewizor ( to wersja dla tych, którzy przed snem lubią coś pooglądać)
 
Wariant IV: kolor na ścianach bezowy, dodatki - zgaszony niebieski. Na zabudowie nad łóżkiem przewidziana jest tapeta - miasto w kolorach czarny, niebieski, biały. Wersja nieco nowocześniejsza
i bardziej odważna. Tapetę wyszukała klientka.

 
Wariant V: Dominujący kolor to beżowy, niebieski pojawia się jedynie na tapecie.

 
Myślę, że propozycje podobają się. Pozdrawiam.
 
 

1 komentarz:

  1. Jak pokazaliście każde wnętrze da się zaaranżować w ciekawy sposób. Jednak wybór kolorystyki czy mebli do sypialni to nie wszystko. Uważam ,że najtrudniejszy wybór to wybór odpowiedniego materaca, bo to on bezpośrednio wpływa na komfort naszego snu. Ja też długo szukałam, aż wreszcie zaufałam https://senpo.pl/producer/tempur/ i to był świetny wybór. Po roku użytkowania muszę przyznać, że jest to najlepszy materac na jakim spałam. Serdecznie polecam.

    OdpowiedzUsuń